محمدرضا زحمت‌کش گلیان

ܩܫܠܩܢ
محمدرضا زحمت‌کش گلیان

✔ تا به امروز فکر می‌کردم که معلم بودن سخت ترین کار دنیاس، اما حالا می‌فهمم که سخت تر از معلم بودن، دانش‌آموز بودنه؛ چرا که هر دانش‌آموز با ارتکاب به یک اشتباه، نمره‌ای را از دست خواهد داد و یا ویژگی از او سلب می‌شود. ولی این معلمه که با هر اشتباه در آموختنش به دانش‌آموز هیچ عواقبی را متحمل نمی‌شود.
✔ تدریس کردن آسونه این یادگرفتنه که سخته. معلم شاید از یک روش تدریس یکسان برای همه استفاده کند و بسیاری نیز آن مطلب را فرا نگیرند. با این حال استفاده از روش تدریس یکسان اهمیتی نداره مهم اینه که معادله بین بچه‌ها تغییر کنه و با کمک و تعامل یکدیگر به کشف راه‌حل‌ها بپردازند.

طبقه بندی موضوعی

محمدرضا زحمت کش گلیان

 

چگونه توانستم مشکلات یادگیری دانش‌آموزانم را در آموزش مبحث چهارضلعی‌های ریاضی پایه چهارم از طریق دانش‌آموز همتا و نرم‌افزارpaint3D

مرتفع کنم؟

 

چکیده

از آن جا که روش تدریس آموزگار در جریان آموزش ریاضی رکن اساسی و بنیادی است. لذا صاحب‌نظران امر آموزش، به‌کارگیری کامپیوتر در آموزش ریاضی را به میزان قابل توجهی وام دار بهبود کیفیت روش تدریس آموزگاران می‌دانند. یکی از مباحث مهمی که در بحث ریاضیات وجود دارد موضوع اشکال هندسی است که برای ارائه آن به دانش‌آموز، استفاده از شیوه های خاصی را طلب می‌کند. بنابراین هدف ما از پژوهش حاضر، ایجاد سهولت و صراحت در یادگیری مبحث چهارضلعی‌ها، به وسیله نرم‌افزارpaint3D و دانش‌آموز همتا، به صورت تلفیقی ویا مجزا می‌باشد.پژوهش حاضر بـا روش اقـدام پژوهـی مشارکتی در سه بعد تشخیص، اجرا و ارزیابی و با مشارکت دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی مدرسـه قائم واقـع در شـهر مشهد صورت گرفته است. بررسی و تحلیل اطلاعات مرحله اول حاکی از وجود یکسری بدفهمی در برخی از دانش‌آموزان نسبت به آموزش چهارضلعی‌ها به شیوه سنتی بود. اقدام پژوه با به کارگیری تلفیقی از روش آموزش همتا و استفاده از نرم‌افزارpaint3D سعی در ایجاد انگیزه و بهبود یادگیری دانش‌آموز جهـت رفع برخی بدفهمی ها نسبت به مبحث چهارضلعی‌ها داشت. پس از ارائه این روش در کلاس درس و بررسی اطلاعات و شواهد نوع دوم ، نتیجه حاکی از رفع بدفهمی و بهبـود کیفیت یادگیری و عملکرد دانش‌آموزان در درس چهارضلعی‌ها و ایجاد انگیزه و نشاط در کلاس درس بوده است.

 

کلمات کلیدی: دانش‌آموز همتا ، فناوری آموزشی ، چهارضلعی‌ها ، هندسه ، paint3D.

 

👇👇👇 برای دانلود مقاله کلیک کنید.

دریافت مقاله
حجم: 409 کیلوبایت

 

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

 

بررسی نقش اقدامات شهید عبدالرسول زرّین در هشت سال

جنگ تحمیلی

چکیده

ملت‌هایی که مورد تهاجم واقع شده‌اند و شرافتمندانه و شجاعانه از خاک وطن خود دفاع کرده‌اند، خالق حماسه‌های عظیم شده‌اند. در ایران نیز همه مردم از همه اقشار، در جنگ 8 ساله حماسه آفریدند؛ به طوری که با وجود گذشت سه دهه از پایان جنگ، هنوز هم صحبت درباره رشادت‌ها و ایثاگری‌های رزمندگان، سخنی تازه است. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی نقش و تاثیر حضور شهید عبدالرسول زرین در مناطق غرب و جنوب کشور در زمان جنگ هشت ساله وآشنایی بیشتر با زندگی و سیره اخلاقی ایشان در زندگی و ارتباط با خدا، خانواده و....... ایشان و الگو‌سازی ایشان می‌باشد. داده‌های موجود در پژوهش حاضر برگرفته شده از روش گردآوری کتابخانه‌ای و استفاده از مدارک و مستندات موجود و باقی‌مانده از هم‌رزمان و خانواده شهید زرین می‌باشد. یافته های پژوهش حاضر حاکی از آن است که شهید عبدالرسول زرین از شخصیت پوشیده‌ای برخوردار بودند به طوری که کمتر کسی از دلاوری های ایشان آگاهی دارد و حتی‌الامکان دستاورد های خود را انکار می‌کردند لذا تمام تلاش خود را کردیم تا از نزدیکان ایشان بیشتر درباره ویژگی های شخصیتی، اخلاقی، دینی و.. آگاه شویم لذا با توجه به یافته های پژوهش به نقش مهم این شهید گرانقدر به عنوان تک‌تیرانداز در 8سال جنگ، پی‌بردیم که ایشان در طول جنگ و کسب موفقیت های بسیار هیچگاه از روی تنفر و غرور به سمت دشمن تیر نمی‌انداخت. ایشان علاوه بر اهمیتی که در پیروزی و کشتن فرمانده‌هان دشمن داشتند، اولین کسی بودند که واحد آموزشی تک‌تیراندازی را در حین جنگ تأسیس و از خود به یادگار گذاشتند.

 

کلیدواژه: شهید ، عبدالرسول زرین ، تک‌تیرانداز، دفاع‌مقدس ، گردان‌تک‌نفره ، جنگ هشت ساله.

 

👇👇👇 برای دانلود مقاله کلیک کنید.

دریافت مقاله
حجم: 409 کیلوبایت
 

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖